Co je to dekarbonizace?

Dekarbonizace motoru vodíkem účinně odstraňuje karbonové usazeniny z motoru a klíčových součástí vozidla, což zlepšuje výkon, snižuje spotřebu paliva a prodlužuje životnost motoru. Proces je řízen systémem NOS (NAVIGATOR OBD Service), který je připojen k diagnostické zásuvce a zajišťuje bezpečný průběh. H2 Blaster je vybaven bezpečnostními prvky, jako jsou snímač minimální hladiny elektrolytu, snímač úniku H2, čidlo tlaku a teploty, patentovaný pojistný ventil a OBD diagnostika pro kontrolu motoru za provozu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější otázky zákazníků. Podívejte se na náš ceník a rovnou si zarezervujte termín pro dekarbonizaci vašeho vozidla.

Kolik to bude stát?

Objem motoru

do 1300 cm³
1690 Kč
  • Hotové do 50 minut
  • Káva zdarma

Objem motoru

do 1900 cm³
1990 Kč
  • Hotové do 60 minut
  • Káva zdarma

Objem motoru

do 2500 cm³
2290 Kč
  • Hotové do 70 minut
  • Káva zdarma

Objem motoru

do 3590 cm³
2990 Kč
  • Hotové do 80 minut
  • Káva zdarma

Pokud si stále nejste jisti, podívejte se na nejčastější otázky zákazníků nebo nám rovnou zavolejte.

na číslo 702 054 174 nebo pokračujte na rezervaci termínu online

Rezervace termínu

Načítám...

Mobilní dekarbonizace

Nabízíme také možnost mobilní dekarbonizace motoru vodíkem přímo u zákazníka. Tato služba je ideální pro flotily od 3 vozidel výše, včetně osobních automobilů, autobusů a kamionů. Přijedeme k vám, ušetříme vám čas a zajistíme plné servisní pokrytí přímo na místě. Profesionálně, rychle a efektivně – kdekoliv a kdykoliv.

Nejčastější otázky

Je to moderní a šetrný způsob, jak odstranit karbonové usazeniny z motoru i dalších důležitých částí vozidla. Tento proces se zaměřuje na čištění klíčových komponent, jako jsou turbodmychadlo a vstřikovače, jejichž údržba bývá nákladná. Hydrogenová dekarbonizace je také velmi účinná při čištění filtru pevných částic (DPF) a jiných obtížně přístupných míst, kde běžné mechanické metody selhávají. Výsledkem je lepší výkon motoru, nižší spotřeba paliva a delší životnost dílů.

Dekarbonizace vodíkem je efektivní metoda, při které není nutné motor rozebírat. Speciální zařízení se připojí k sání vzduchu a vhání do motoru směs kyslíku a vodíku, u osobních vozidel obvykle v množství 8 litrů za minutu. Motor se zahřeje na provozní teplotu a nechá se běžet na volnoběh. Při zahřátí začne proces pyrolýzy, během kterého se karbonové úsady mění na plyn a odcházejí výfukovým systémem z vozidla. Při silném znečištění může z výfuku vycházet více kouře, což signalizuje intenzivní sublimaci karbonu.

Odhalit, kdy je čas na dekarbonizaci motoru, může být složité, protože příznaky se mohou objevit postupně. I zkušení řidiči mohou mít problém rozpoznat jemné změny v chodu motoru. Proto je dobré dbát na prevenci a předejít tak poškození motoru a jeho drahých součástí. Doporučuje se provést dekarbonizaci motoru poprvé po najetí 40–50 tisíc kilometrů a poté ji pravidelně opakovat jednou ročně.

Snížení výkonu
Ztráta výkonu je často pozvolná a těžko rozpoznatelná. Můžete si všimnout, že auto ztrácí sílu při předjíždění, do kopce vyžaduje častější podřazení a celkově se zdá být “líné”. Pokud cítíte, že auto v místech, kde jste dříve řadili čtvrtý rychlostní stupeň, nyní sotva zvládá třetí, je čas zvážit dekarbonizaci.

Zvýšená spotřeba paliva
Pokud se dlouhodobě zvyšuje průměrná spotřeba paliva o jeden nebo dva litry, nemusí být na vině pouze styl jízdy. Karbonové usazeniny na vstřikovačích, které jsou na nečistoty velmi citlivé, mohou výrazně zvýšit spotřebu paliva.

Nepravidelný chod motoru
Pokud zaznamenáte kolísání otáček nebo nadměrný hluk motoru, mohou být na vině karbonové usazeniny, které narušují pravidelný chod motoru. V tomto případě je vhodné co nejdříve navštívit autoservis, kde vám dekarbonizaci motoru provedou.

Problémy s emisemi
Pokud z výfuku vašeho vozidla vychází šedý nebo černý kouř, je to znamení, že karbonové usazeniny dosáhly kritické úrovně. V takovém případě neprojdete emisní kontrolou. Dekarbonizace vodíkem může sloužit jako prevence, která zajistí stabilní emisní hodnoty při technické kontrole.

Problémy s DPF filtrem
Filtr pevných částic (DPF) je jednou z prvních součástí, která trpí při zanedbání údržby motoru. Jeho výměna je nákladná, ale poškození lze snadno předejít pravidelnou dekarbonizací motoru vodíkem, která karbonové usazeniny z filtru účinně odstraní.

Doporučuje se provádět dekarbonizaci motoru vodíkem jednou ročně, aby se předešlo poškození motoru v důsledku hromadění karbonových usazenin. Tento jednoduchý a rychlý proces, který trvá zhruba 60 minut, vám může ušetřit mnoho času a peněz, které byste jinak strávili v autoservisu při opravách motoru.

U automobilů s motory, které mají zvýšenou tendenci k tvorbě karbonových usazenin, jako jsou například motory 1.6 FSI, 1.2 TCe a další, se doporučuje provádět dekarbonizaci každých 15 000 kilometrů. Tento častější interval pomáhá udržet motor v optimální kondici a předejít závažnějším problémům.

Dekarbonizace motoru vodíkem není omezena pouze na čištění motoru samotného, ale účinně odstraňuje karbonové usazeniny i z dalších klíčových komponent vozidla, které jsou běžně těžko dostupné.

Ventily
Karbonové usazeniny kolem ventilů mohou způsobit špatnou těsnost, což snižuje množství paliva a vzduchu proudícího do motoru, a tím i výkon motoru. Dekarbonizace vodíkem čistí zejména spodní části ventilů, kde se karbon často hromadí.

Písty a pístní kroužky
Špatné spalování paliva a oleje vede k tvorbě karbonových usazenin na pístech a pístních kroužcích, což zvyšuje jejich opotřebení a snižuje účinnost mazání. To může způsobit zvýšenou kouřivost a hlučnější chod motoru.

Lambda sondy
Tyto kyslíkové senzory regulují palivovou směs a musí být udržovány v čistotě. Pokud jsou zanesené karbonem, poskytují nesprávné údaje řídicí jednotce, což vede k neoptimálnímu spalování, vyšší spotřebě paliva a dalšímu nárůstu karbonových usazenin.

Vstřikovací trysky
Karbonové usazeniny na vstřikovacích tryskách brání správnému dávkování paliva do motoru, což zvyšuje spotřebu a podporuje tvorbu dalšího karbonu v důsledku neúplného spalování.

Katalyzátor
Pokud jste neprošli emisní kontrolou nebo zaznamenali zvýšenou kouřivost, může být příčinou nadměrné množství karbonových usazenin v katalyzátoru. Tento komponent zachycuje škodlivé látky, které by jinak unikaly do ovzduší.

Svíčky
Svíčky, nacházející se ve spalovací komoře, jsou častým místem akumulace karbonu. Zanesené svíčky vedou k neúplnému zapálení směsi paliva, což snižuje výkon motoru a zvyšuje tvorbu karbonu na dalších částech motoru.

EGR ventily
EGR ventil recirkuluje část výfukových zplodin zpět do sání, čímž pomáhá snižovat emise. Vodíková dekarbonizace může tento ventil částečně vyčistit, ale její účinnost závisí na vzdálenosti ventilu od spalovací komory a typu motoru. Pokud nedojde k úplnému vyčištění EGR ventilu, doporučuje se po dekarbonizaci provést mechanické vyčištění.

Ihned po nastartování vozidla pocítíte rozdíl. Dekarbonizace motoru vodíkem výrazně zlepšuje chod motoru, eliminuje kolísání otáček a motor běží hladce a tiše. Auto reaguje rychleji na sešlápnutí plynového pedálu a je celkově živější. Další významný efekt, který pocítíte, je snížení spotřeby paliva, a to až o 15%. Skrytým, ale neméně důležitým přínosem je prodloužení životnosti motoru, protože dekarbonizace pomáhá předcházet vzniku častých poruch a nákladných oprav. A jako bonus se sníží emise, což oceníte před pravidelnou technickou kontrolou.

Pokud vás zajímá více, můžete si přečíst zkušenosti našich spokojených zákazníků.

Neváhejte nás kontaktovat

Adresa

Antonína Janouška 1654/31
370 08 České Budějovice

Telefon

+420 702 054 174
Zavolejte nám

Email

info@autodilnatalir.cz

Ověřeno zákazníky